Forum Zero
ForumZero

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - onlybekir12

Sayfa: 1 2 3
18
Asya Tarihi / Asya'nın Tarihi
« : 05 Eylül 2009, 14:31:15 »
Tarihi


Asya kıtasının tarihi, tarih öncesi devirlere uzanmaktadır. Çeşitli kazılar ve arkeolojik araştırmalar neticesinde ele geçen iskelet, çömlek ve diğer eşyalar üzerinde yapılan incelemelerden insan neslinin bu kıtada, diğer kıtalardan çok daha önceleri var olduğu, türlü medeniyetler kurdukları ve ilk insanın bu kıtada ortaya çıktığı anlaşılmıştır. Kur'an-ı kerimde de ilk insan ve ilk peygamber olan Adem aleyhisselamın yasak edilen meyveden unutarak, önce Hz. Havva'nın ve sonra kendisinin yemesini müteakib, Cennet'ten çıkarılarak, yeryüzüne indirildiği; Adem aleyhisselamın
Lübnan Cumhuriyeti Güneybatı Asya’da ve Doğu Akdeniz kıyısında bulunan bir Ortadoğu devleti. Lübnan’ın kuzey ve doğusunda Suriye, güneyinde İsrâil ve batısında Akdeniz bulunur. Lübnan Cumhuriyeti, Doğu Akdeniz kıyısında bir Arap ve Ortadoğu ülkesidir. Başkenti Beyrut'tur. Tarihteki Fenike uygarlığının vatanı Lübnan ve kıyılarıdır. Kuzeyinde ve doğusunda Suriye, güneyinde İsrail yer alır. Yüzölçümü 10,452 km², nüfusu 3.874.050 'dir. Nüfusu %70 Müslüman (Şii ve Sünni), %30 Hıristiyan'dır (K

Hindistan'da Serendip (Seylan) Adasına, hazret-i Havva'nın da Cidde'ye bırakıldığı ve iki yüz sene ağlayıp yalvarmalarından sonra tövbe ve duaları kabul edilerek Arafat ovasında buluştukları ve bunlardan çoğalan insanların Asya kıtasından yeryüzüne dağıldıkları haber verilmektedir.


Kıtanın tarihi, coğrafi bölgeleriyle ilgilidir. Orta Asya'nın bilinen ilk devleti Hun Devletidir ki, 500 sene hüküm sürdükten sonra dağıldılar. Meşhur Orta Asya göçleri meydana geldi. Çeşitli Türk devletlerinin hakim olduğu bölge halkı, Moğol İmparatoru Cengiz'in istilası neticesinde batıya göç etmek mecburiyetinde kaldı. Cengiz'in ölümünden sonra biraz azalan Moğol mezalimi daha sonra, Timur Hanın ( 1370- 1405) başa geçmesiyle adalete dönüştü. Timur, İslamiyetin adaletini Anadolu'dan Pasifik Okyanusuna kadar yaydı. Kurulan Gürganiyye Devleti 19. yüzyıla kadar devam etti. Daha sonra Gürganiyye Devleti İngilizlerin fitne ve fesadı ile yıkıldı. Ruslar, Orta Asya'yı; Çin ise Moğolistan, Doğu Türkistan, Tibet ve Çungarya'yı istila ettiler. Sovyet Cumhuriyetler Birliği yirminci asırda parçalandı ve Türk Cumhuriyetleri bağımsızlıklarını ilan ettiler.


Hindistan'da bilinen ilk büyük krallık M.Ö. 582 senelerinde Saisunagalar tarafından kurulmuştur. Büyük İskender'in M.Ö. 327'de istila ettiği Hindistan'da, bu zamanların en büyük devletini Budistler kurdular. Sekizinci asır başlarında ( 711) Müslümanlar buralara kadar gelerek İslamiyeti yaydılar. Uzun zaman bu beldeye hakim olarak devletler kurdular. Son İslam devletinin yıkılmasından sonra başta İngilizler olmak üzere bazı devletlerin sömürgesi olan Hindistan, ancak 1947 yılında bağımsızlığına kavuşabildi.


Doğu Asya'da, tarihi en iyi bilinen memleket Çin'dir. Tarihi hakkında bilinen en eski bilgiler M.Ö. 1050 senelerine kadar uzanmaktadır. Çeşitli medeniyetlerin kurulduğu Çin, Ön Asya'daki Mezopotamya'ya benzemektedir. 1854 senesine kadar dışarı ile (Çin hariç diğer ülkelerle) irtibatı olmayan Japonya hakkında fazla bir bilgi elde edilememiştir.


Ön Asya tam manasıyla medeniyetlerin beşiğidir. Mezopotamya'da Akkadlar, Sümerler, Babil, Hititler, Asurlar, Persler zamanımıza kadar eserleri kalabilen medeniyetler kurmuşlardır. Perslerden sonra kurulan Roma İmparatorluğu ve devamı olan Bizans ( Doğu Roma İmparatorluğu) bölgeye hakim oldu. İslamiyetin Mekke'den bütün dünyaya yayılmaya başlamasıyla birlikte bütün devletler ve medeniyetler yerini İslam devletlerine ve İslam medeniyetine bıraktı. Hz. Muhammed (SAV) zamanında başlayan ve büyük boyutlara ulaşan İslamiyetin yayılması ve insanların hak dini öğrenmeleri, Hulefa-i raşidin ( 4 büyük halife) Emeviler, Abbasiler, Selçuklular ve Osmanlılar devrinde bütün dünyaya ulaştı. Atlas Okyanusundan Çin'e kadar, Hindistan'da Pencap'a, kuzeyden güneye her yere İslamiyetin adaleti, huzur, emniyet ve saadeti götürüldü. Birinci Dünya Savaşına kadar Osmanlıların ve Müslümanların elinde bulunan Ön Asya, çeşitli entrika ve harplerle parçalandı. Bu işte en büyük rolü İngilizler ve onlarla içli dışlı olup birlikte hareket ederek Ortadoğu'yu ele geçiren bölücü gruplar oynadı.


Ön Asya Uygarlıkları
İran
Bu uygarlığı yaratan Ari'ler olup m.ö.9 yy. dan itibaren İranda 2 devlet kurmuşlardır.
A) MEDLER

İran'da ilk siyasalbirliği sağlamışlardır. Urartıları yıkıp Anadoluya gelen M.Ö 585 Kızılırmak savaşından sonra Anadoluyu Lidyalılarla paylaşan, Babillerle birleşip Asuru yıkan Kapadokya'ya hakim olan Medleri Persler yıkar.
B) PERSLER
İrana hakim olduktan sonra yayılma siyasetine yönelen persler ; lidyalıları, babilleri, İonları yıkacak Egeden Hint'e uzanan bir imp. kuracaklardır. Persler aşırı büyümenin yönetsel sorunlarını ortadan kaldırmak için sahip oldukları bölgeleri "Sadrap" adı verilen eyaletlere bölmüşlerdir.
İlk düzenli posta örgütü kurukmuştur.
İlk iran parasını bastırmışlardır.
Monarşik yönetim ve idari örgütlenme ile Helenistik ve Batı uygarlıklarını etkilemişlerdir.
Gerek Ticareti geliştirmek, gerek sadraplar arası ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla , askeri stratejik amaçla Efes'ten - Sus'a uzanan Kral yolunu yapmışlardır.
Dinleri hlak afelsefesi niteliğinde olup "Zerdüşlük" ortay koyduğu "manhenizimdir" En büyük Tanrıları iylik tanrısı olan "Hürmüz" ; kötülük tanrısı "Ehrimendir."
Ateş kutsal sayılır ve tapanlara Mecus denilir.
İyon ayaklanması ile başlayan Pers savaşları Yunanlılara yenilerek Ege'den çekilen persler M.Ö. 330 GAOGAMELA SAVAŞI'nda Büyük İskendere yenilerek yıkılır.
Perslerin yıkılması ile Helenistik dönem başlar.
FENİKELİLER

Sami kökenli halklarca kurulmuş olup Sur, Sidon, Sebal, Ugarit adı verilen ve "ticari rekabetten dolayı" birleşemeyen şehir devletler tarafından oluşur.
Kuruldukları bölgenin tarım ve hayvancılığa uygun olmayışından dolayı denizciliğe yönelen Fenikeliler ilk deniz Ticaret Kolonilerini kurmuşlardır.
Denizcilikte çok ileri olmalarına rağmen kolonicilikte İon ve Yunan kadar başarılı olmayışlarının nedeni ele geçirdikleri bölgelerde yurt edinmeyi değil Kar ve Ticareti amaçlamışlardır.
Uygarlığa en büyük katkıları 22 harften oluşan (M.Ö. 1250) İlk alfabeyi bulmuşlardır. Bu alfabeyi İonlar-Yunanlılara, Yunanlılar-Romalılara, Romalılar Latin alfabesine dönüştürmüşlerdir. (Simgesel değil Harf Yazısıdır.)
Denizcilikte sayesinde eski doğu ve ön asya uygarlıklarını Ege Havzasına TaşıyarakAkdeniz Uygarlıklarını ege havzasına taşıyarak Akdeniz Uygarlıklarının temelini atmışlardır.
Fenikeliler akdeniz egemenliğinden kaynaklanan İlk çağın en uzun süreli savaşı olan PÖN (Kartaca) Sasvaşlarında Roma tarafından yılıkmıştır. (M.Ö 264 - M.Ö. 146)
İBRANİLER

Suriyenin güneyinde Sami kökenli halklarca kurulan ve en parlak dönemini Hz.Davut ve Süleyman zamanında yaşayan daha sonra ise bölünmüşlerdir. İsrail devleti Asurlar tarafından yıkılmıştır. Yahudi devleti ise Babiller Tarafından yıkılmıştır. İbranilerin en büyük özelliği "tarihte, kitaplı (tevrat) peygamberli(Musa) ve tek tanrılı din sistemini (musevilik) benimseyen toplumdur. Peygamber tarafından yönetilen İbraniler, kendilerini üstün görüp didni ulusallaştırdıkları için musevilik başka toplumlara yayılmamıştır.


ORTA ASYA UYGARLIĞI: (Soru - Cevap Şeklinde İşlenmiştir)


Soru-Cevap: Orta Asya uygarlığının geçmişi ne zamana dayanır?


Cevap: Yontmataşa dayanır.

Soru-Cevap: Orta Asya uygarlığında maden işletmeciliği hangi uygarlıklardan önce başlamıştır?

Cevap: Çin, Hint ve Avrupa uygarlıklardan önce başlamıştır.
Soru-Cevap: Orta Asya'ya tanıklık eden merkezler nelerdir?
Cevap: Anav-Abakan
Soru-Cevap: Tarihteki ilk büyük göç hangisidir?
Cevap: Orta Asya Göçlerdir.
Soru-Cevap: Çin hangi alanlarda Türklerden etkilenmiştir?
Cevap: Maden işleciliği ve askerlik alanlarında Türklerden etkilenmiştir.
Soru-Cevap: Çin hangi kültürlerin sentezi sonucu oluşmuştur.
Cevap: Türk, Tibet, Moğol kültürleri
Soru-Cevap: Çin özellikle "seramik" sanatının gelişiminde etkin rol oynayan neden nedir?
Cevap: Madenlerin az olmasından dolayı.
Soru-Cevap: Çinde mimarinin gelişmesinin nedeni nedir?
Cevap: Buda İnanacından dolayı mimari gelişmiştir.
Soru-Cevap: Çinde toplumsal ve siyasal yapı nasıldır?
Cevap: Toplumsal yapı köleci ; siyasal yapı feodaldır.
Soru-Cevap: Çinde ne tür inançlar görülmüştür?
Cevap: Sinizm, Taoizim, Konfiçyunizim, Budizim
Soru-Cevap: Baharat yolu aracılığı ile Akdenize açık bir şekilde gelişen uygarlık hangisidir?
Cevap: Hindistan
Soru-Cevap: Hindistan'ın yerli halkı olan Arilerin Kast Sistemin getirmekteki amacı nedir?
Cevap: Egemenlikleri altındaki halkların kendilerine karışmasını önlemek.
Kast Sınıfları: brahmanlar, kışatriyalar, vassiyalar, südralar
Soru-Cevap: Hindistan'da ne tür buluşlar yapılmıştır?
Cevap: İlk pamuk Tarımı yapılmıştır, Dil biliminin Temelleri atılmıştır, rakamlar bulunmuştur.
Soru-Cevap: Mezopotamya'ya yerleşen ilk uygarlık hangisidir?
Cevap: Sümerler
Soru-Cevap: Site devlet aşaması ilk hangi uygarlıkta başlar.
Cevap: Sümerler
Soru-Cevap: İlk kez yazıyı bulan uygarlık hangisidir?
Cevap: Sümerler
Soru-Cevap: İlk yazılı kanunları hangi uygarlık yazmıştır?
Cevap: Sümerler
Soru-Cevap: Tarihte ilk yazılı eserleri Hangi uygarlık vermiştir?
Cevap: Sümerler
Soru-Cevap: tarihte ilk savaş arabalarını yapan uygarlık hangisidir?
Cevap: Sümerler
Soru-Cevap: Tarihte ilk düzenli ve sürekli ordu hangi uygarlık zamanında kurulmuştur?
Cevap: Akadlar Tarafından
Soru-Cevap: İlk kez yıktıkları siteleri birleştirerek merkezi birliği sağlayan uygarlık hangisidir?
Cevap: Akadlar
Soru-Cevap: Tarihte ilk İmparatorluk hangi uygarlık tarafından kurulmuştur?
Cevap: Akadlar
Soru-Cevap: İlk Sistemli anayasa hangi uygarlık tarafından kurulmuştur?
Cevap: Babiller tarafından Hamurabi yasaları
Soru-Cevap: Hamurabi yasaları neyi amaçlar?
Cevap: Mutlak otoriteyi güçlendirmeyi amaçlar.
Soru-Cevap: Hamurabi kanunları gücünü nereden alır?
Cevap: ordu ve yasalardan alır.
Soru-Cevap: Anatominin temelleri hangi uygarlık tarafından atılmıştır?
Cevap: Babiller
Soru-Cevap: Tarihte İlk mutlak krallık hangisidir?
Cevap: Babil
Soru-Cevap: Son Mezopatamya Uygarlığı hangisidir?
Cevap: Asurlar
Soru-Cevap: İlk kara ticaret kolonilerini kuran uygarlık hangisidir?
Cevap: Asurlar
ASURLAR:

19
Üniversiteler / öss Degisti bilgi edinmek isteyenler
« : 05 Eylül 2009, 14:28:35 »
Lisans Programlarının 2010-ÖSYS Puan Türleri
(Geçici Liste Olup 2010-ÖSYS Kılavuzunda kesinleşecektir)
* İşaretli programlarda parantez içindeki puan türlerinden en yüksek olanı esas alınacaktır.

Sıra No Yükseköğretim Lisans Programı 2010-ÖSYS Puan Türü
1 Aile Yardım ve Afet Yönetimi * (MF-3, YGS-2)
2 Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği * (TM-2, YGS-6)
3 Aile ve Tüketici Bilimleri TM-2
4 Aile ve Tüketici Bilimleri Öğretmenliği * (TM-2, YGS-6)
5 Aktüerya * (MF-1, YGS-1)
6 Aktüerya Bilimleri MF-1
7 Alman Dili ve Edebiyatı DİL-1
8 Almanca Öğretmenliği DİL-1
9 Amerikan Kültürü ve Edebiyatı DİL-1
10 Antropoloji TM-3
11 Arap Dili ve Edebiyatı DİL-2
12 Arapça Öğretmenliği DİL-2
13 Arkeoloji TM-3
14 Arkeoloji ve Sanat Tarihi TS-1
15 Arnavutça DİL-2
16 Astronomi ve Uzay Bilimleri MF-1
17 Avrupa Birliği İlişkileri TM-2
18 Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı TS-2
19 Bahçe Bitkileri MF-3
20 Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği MF-3
21 Bankacılık (Fakülte) TM-1
22 Bankacılık (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
23 Bankacılık ve Finans (Fakülte) TM-1
24 Bankacılık ve Finans (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
25 Bankacılık ve Finansman TM-1
26 Bankacılık ve Sigortacılık (Fakülte) TM-1
27 Bankacılık ve Sigortacılık (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
28 Basın ve Yayın TS-1
29 Beslenme ve Diyetetik (Fakülte) MF-3
30 Beslenme ve Diyetetik (Yüksekokul) * (MF-3, YGS-2)
31 Bilgi Teknolojileri * (MF-4, YGS-1)
32 Bilgi ve Belge Yönetimi TM-1
33 Bilgisayar Bilimleri MF-4
34 Bilgisayar Mühendisliği MF-4
35 Bilgisayar Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
36 Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
37 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri * (MF-4, YGS-1)
38 Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri MF-4
39 Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
40 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
41 Bilgisayar-Enformatik MF-4
42 Bilişim Sistemleri Mühendisliği MF-4
43 Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri   MF-4
44 Bitki Koruma MF-3
45 Biyokimya MF-3
46 Biyoloji MF-2
47 Biyoloji Öğretmenliği MF-2
48 Biyomedikal Mühendisliği MF-4
49 Biyomühendislik MF-3
50 Biyosistem Mühendisliği MF-3
51 Boşnakça DİL-2
52 Bulgar Dili ve Edebiyatı DİL-2
53 Büro Yönetimi Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
54 Cevher Hazırlama Mühendisliği MF-4
55 Coğrafya TS-1
56 Coğrafya Öğretmenliği TS-1
57 Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları TS-2
58 Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı DİL-2
59 Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri TM-1
60 Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
61 Çeviribilim DİL-1
62 Çevre Bilimleri ve Yönetimi   MF-4
63 Çevre Mühendisliği MF-4
64 Çiçek, Örgü, Dokuma Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
65 Çin Dili ve Edebiyatı DİL-2
66 Çocuk Gelişimi   TM-3
67 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
68 Dekoratif Sanatlar Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
69 Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi TM-1
70 Deniz Teknolojisi Mühendisliği MF-4
71 Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği MF-4
72 Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği  (Yüksekokul) * (MF-4, YGS-1)
73 Denizcilik İşletmeleri Yönetimi * (TM-1, YGS-6)
74 Deri Mühendisliği MF-2
75 Dil Ağırlıklı Programlar DİL-1
76 Dilbilim DİL-1
77 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
78 Diş Hekimliği   MF-3
79 Döküm Öğretmenliği * (MF-2, YGS-2)
80 Dünya Dinleri  TS-1
81 Ebelik (Fakülte) MF-3
82 Ebelik (Yüksekokul) * (MF-3, YGS-2)
83 Eczacılık  MF-3
84 Ekonometri TM-1
85 Ekonomi TM-1
86 Ekonomi Politik ve Toplum Felsefesi TM-3
87 Ekonomi ve Finans TM-1
88 Ekonomi-Yönetim Bilimleri Programları TM-1
89 Elektrik Mühendisliği MF-4
90 Elektrik Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
91 Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4
92 Elektronik Mühendisliği MF-4
93 Elektronik Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
94 Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
95 Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği MF-4
96 Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği  * (MF-4, YGS-1)
97 Endüstri Mühendisliği MF-4
98 Endüstri Sistemleri Mühendisliği MF-4
99 Endüstri Ürünleri Tasarımı MF-1
100 Endüstriyel Tasarım MF-1
101 Endüstriyel Teknoloji Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
102 Enerji Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
103 Enerji Sistemleri Mühendisliği MF-4
104 Enformasyon Teknolojileri MF-4
105 Eski Yunan Dili ve Edebiyatı DİL-2
106 Eşit Ağırlıklı Programlar (Fakülte) TM-2
107 Eşit Ağırlıklı Programlar (Yüksekokul) * (TM-2, YGS-5)
108 Fars Dili ve Edebiyatı DİL-2
109 Felsefe TM-3
110 Felsefe (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
111 Felsefe Grubu Öğretmenliği TM-3
112 Fen Bilgisi Öğretmenliği MF-2
113 Fen Programları MF-2
114 Finans Matematiği MF-1
115 Fizik MF-2
116 Fizik Mühendisliği MF-4
117 Fizik Öğretmenliği MF-2
118 Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon (Fakülte) MF-3
119 Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon (Yüksekokul) * (MF-3, YGS-2)
120 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon * (MF-3, YGS-2)
121 Fransız Dili ve Edebiyatı DİL-1
122 Fransızca Öğretmenliği DİL-1
123 Gastronomi  * (TS-1, YGS-4)
124 Gazetecilik TS-1
125 Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği MF-4
126 Gemi Makineleri  (Yüksekokul) * (MF-4, YGS-1)
127 Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği MF-4
128 Genetik ve Biyomühendislik MF-3
129 Geomatik Mühendisliği MF-3
130 Gıda Mühendisliği MF-3
131 Giyim Endüstrisi Öğretmenliği * (TM-2, YGS-5)
132 Giyim Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
133 Görme Engelliler Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
134 Gümrük İşletme (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
135 Gürcü Dili ve Edebiyatı DİL-2
136 Güverte (Fakülte) MF-4
137 Güverte (Yüksekokul) * (MF-4, YGS-1)
138 Halkbilim TS-1
139 Halkla İlişkiler TS-1
140 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık   TS-1
141 Halkla İlişkiler ve Tanıtım TS-1
142 Harita Mühendisliği MF-4
143 Havacılık Elektrik ve Elektroniği * (MF-4, YGS-1)
144 Havacılık ve Uzay Mühendisliği MF-4
145 Hazır Giyim Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
146 Hemşirelik (Fakülte) MF-3
147 Hemşirelik (Yüksekokul) * (MF-3, YGS-2)
148 Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri   MF-3
149 Hırvat Dili ve Edebiyatı DİL-2
150 Hidrojeoloji Mühendisliği MF-4
151 Hindoloji DİL-2
152 Hititoloji TS-2
153 Hukuk   TM-2
154 Hungaroloji DİL-2
155 İç Mimarlık MF-1
156 İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı TM-2
157 İktisat TM-1
158 İktisat (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
159 İlahiyat * (TS-1, YGS-4)
160 İletişim TS-1
161 İletişim Bilimleri TS-1
162 İletişim Sanatları TS-1
163 İletişim Tasarımı TS-1
164 İlköğretim Matematik Öğretmenliği MF-1
165 İmalat Mühendisliği MF-4
166 İngiliz Dil Bilimi DİL-1
167 İngiliz Dili ve Edebiyatı DİL-1
168 İngiliz Dili ve Karşılaştırmalı Edebiyat DİL-1
169 İngilizce Öğretmenliği DİL-1
170 İnsan Kaynakları Yönetimi (Fakülte) TM-2
171 İnsan Kaynakları Yönetimi (Yüksekokul) * (TM-2, YGS-5)
172 İnşaat Mühendisliği MF-4
173 İspanyol Dili ve Edebiyatı DİL-2
174 İstatistik MF-1
175 İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri MF-1
176 İşitme Engelliler Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
177 İşletme TM-1
178 İşletme (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
179 İşletme Bilgi Yönetimi * (TM-1, YGS-6)
180 İşletme Enformatiği TM-1
181 İşletme Mühendisliği MF-4
182 İşletme Öğretmenliği * (TM-1, YGS-6)
183 İşletme-Ekonomi TM-1
184 İtalyan Dili ve Edebiyatı DİL-2
185 Japon Dili ve Edebiyatı DİL-2
186 Japonca Öğretmenliği DİL-2
187 Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği MF-4
188 Jeofizik Mühendisliği MF-4
189 Jeoloji Mühendisliği MF-4
190 Kalıpçılık Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
191 Kamu Yönetimi TM-2
192 Kamu Yönetimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
193 Karşılaştırmalı Edebiyat DİL-1
194 Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi  MF-4
195 Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı MF-4
196 Kimya MF-2
197 Kimya Mühendisliği MF-2
198 Kimya Öğretmenliği * (MF-2, YGS-2)
199 Kimya ve Proses Mühendisliği   MF-2
200 Kimya-Biyoloji Mühendisliği   MF-2
201 Klasik Arkeoloji TM-3
202 Konaklama İşletmeciliği * (TM-1, YGS-6)
203 Konaklama İşletmeciliği (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
204 Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği * (TM-1, YGS-6)
205 Konaklama ve Turizm İşletmeciliği * (TM-1, YGS-6)
206 Kontrol Mühendisliği MF-4
207 Kontrol Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
208 Kore Dili ve Edebiyatı DİL-2
209 Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
210 Kültür Bitkileri Üretimi ve Pazarlaması   MF-2
211 Kültür Yönetimi TS-1
212 Küresel ve Uluslararası İlişkiler   TM-2
213 Latin Dili ve Edebiyatı DİL-2
214 Leh Dili ve Edebiyatı DİL-2
215 Lojistik Yönetimi TM-1
216 Maden Mühendisliği MF-4
217 Makine  * (MF-4, YGS-1)
218 Makine Mühendisliği MF-4
219 Makine Resmi ve Konstrüksiyonu Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
220 Makine ve İmalat Mühendisliği MF-4
221 Maliye TM-1
222 Maliye (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
223 Malzeme Bilimi ve Mühendisliği MF-4
224 Malzeme Mühendisliği MF-4
225 Matbaa Öğretmenliği * (TM-2, YGS-5)
226 Matematik MF-1
227 Matematik Mühendisliği MF-1
228 Matematik Öğretmenliği MF-1
229 Matematik ve Bilgisayar Bilimleri MF-1
230 Matematik-Bilgisayar MF-1
231 Medya ve İletişim TS-1
232 Medya ve İletişim Sistemleri TS-1
233 Mekatronik Mühendisliği MF-4
234 Mekatronik Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
235 Metal Öğretmenliği * (MF-2, YGS-2)
236 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği MF-4
237 Meteoroloji Mühendisliği MF-4
238 Mimarlık MF-4
239 Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
240 Moda Tasarımı * (TM-3, YGS-5)
241 Moda Tasarımı Öğretmenliği * (TM-3, YGS-5)
242 Moleküler Biyoloji ve Genetik MF-3
243 Muhasebe (Fakülte) TM-1
244 Muhasebe (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
245 Muhasebe Bilgi Sistemleri * (TM-1, YGS-6)
246 Muhasebe ve Denetim TM-1
247 Muhasebe ve Finans Yönetimi TM-1
248 Muhasebe ve Finansal Yönetim (Fakülte) TM-1
249 Muhasebe ve Finansal Yönetim (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
250 Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği * (TM-1, YGS-6)
251 Mühendislik Programları MF-4
252 Mühendislik ve Doğa Bilimleri Programları MF-4
253 Mütercim-Tercümanlık  DİL-1
254 Nakış Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
255 Nükleer Enerji Mühendisliği   MF-4
256 Okul Öncesi Öğretmenliği * (TM-3, YGS-5)
257 Okul Öncesi Öğretmenliği (Açıköğretim) * (TM-3, YGS-5)
258 Orman Endüstrisi Mühendisliği MF-2
259 Orman Mühendisliği MF-2
260 Otel Yöneticiliği   * (TM-2, YGS-5)
261 Otomotiv Mühendisliği   MF-4
262 Otomotiv Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
263 Pazarlama (Fakülte) TM-1
264 Pazarlama (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
265 Pazarlama Öğretmenliği * (TM-1, YGS-6)
266 Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği MF-4
267 Peyzaj Mimarlığı MF-2
268 Polimer Mühendisliği MF-2
269 Prehistorya TM-3
270 Protohistorya ve Ön Asya Arkeolojisi TM-3
271 Psikoloji TM-3
272 Radyo ve Televizyon TS-1
273 Radyo, Sinema ve Televizyon TS-1
274 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık TM-3
275 Reklam Tasarımı ve İletişimi TS-1
276 Reklamcılık TS-1
277 Reklamcılık ve Halkla İlişkiler TS-1
278 Rekreasyon * (TM-3, YGS-5)
279 Rus Dili ve Edebiyatı DİL-2
280 Sağlık İdaresi TM-2
281 Sağlık Kurumları İşletmeciliği TM-2
282 Sağlık Kurumları Yöneticiliği (Fakülte) TM-2
283 Sağlık Kurumları Yöneticiliği (Yüksekokul) * (TM-2, YGS-6)
284 Sağlık Yönetimi (Fakülte) TM-2
285 Sağlık Yönetimi (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
286 Sanat Tarihi TS-2
287 Sanat ve Sosyal Bilimler Programları TM-3
288 Sanat Yönetimi TS-2
289 Sayısal Programlar (Fakülte) MF-4
290 Sayısal Programlar (Yüksekokul) * (MF-4, YGS-1)
291 Seramik Mühendisliği MF-2
292 Sermaye Piyasası * (TM-2, YGS-6)
293 Sermaye Piyasası Denetim Derecelendirme (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
294 Seyahat İşletmeciliği * (TM-1, YGS-6)
295 Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği * (TM-2, YGS-5)
296 Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği * (TM-2, YGS-5)
297 Sınıf Öğretmenliği TM-2
298 Sigortacılık * (TM-1, YGS-6)
299 Sigortacılık ve Risk Yönetimi (Fakülte) TM-1
300 Sigortacılık ve Risk Yönetimi (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
301 Sinema ve Televizyon TS-1
302 Sinoloji DİL-2
303 Sistem Mühendisliği MF-4
304 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği * (TM-1, YGS-6)
305 Siyaset Bilimi TM-2
306 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi TM-2
307 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler TM-2
308 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği TS-1
309 Sosyal Hizmet (Fakülte) TM-3
310 Sosyal Hizmet (Yüksekokulu) * (TM-3, YGS-5)
311 Sosyal Programlar TM-3
312 Sosyoloji TM-3
313 Sosyoloji (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
314 Sözel Programlar   * (TS-1, YGS-4)
315 Spor Yöneticiliği * (TM-2, YGS-5)
316 Su Ürünleri Mühendisliği (Fakülte) MF-2
317 Su Ürünleri Mühendisliği (Yüksekokul) * (MF-2, YGS-2)
318 Sümeroloji TS-2
319 Süt Teknolojisi MF-2
320 Şehir ve Bölge Planlama MF-1
321 Talaşlı Üretim Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
322 Tarım Ekonomisi TM-1
323 Tarım İşletmeciliği   MF-2
324 Tarım Makineleri MF-4
325 Tarımsal Biyoteknoloji MF-1
326 Tarımsal Yapılar ve Sulama MF-2
327 Tarih TS-2
328 Tarih Öğretmenliği TS-2
329 Tarla Bitkileri MF-4
330 Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
331 Tekstil Dokuma ve Örgü Öğretmenliği * (MF-2, YGS-2)
332 Tekstil Geliştirme ve Pazarlama  TM-1
333 Tekstil Mühendisliği MF-4
334 Tekstil Öğretmenliği * (MF-2, YGS-2)
335 Tekstil Terbiye Öğretmenliği * (MF-2, YGS-2)
336 Telekomünikasyon Mühendisliği MF-4
337 Telekomünikasyon Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
338 Televizyon Haberciliği ve Programcılığı TS-1
339 Tesisat Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
340 Tıp MF-3
341 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme MF-2
342 Turist Rehberliği DİL-1
343 Turizm Animasyonu * (TS-1, YGS-4)
344 Turizm İşletmeciliği (Fakülte) TM-1
345 Turizm İşletmeciliği (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
346 Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Fakülte) TM-1
347 Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
348 Turizm ve Otel İşletmeciliği  (Fakülte) TM-1
349 Turizm ve Otel İşletmeciliği  (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
350 Turizm ve Otelcilik  (Fakülte) TM-2
351 Turizm ve Otelcilik  (Yüksekokul) * (TM-2, YGS-6)
352 Türk Dili ve Edebiyatı TS-2
353 Türk Dili ve Edebiyatı (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
354 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2
355 Türk Halkbilimi TS-2
356 Türkçe Öğretmenliği TS-2
357 Tütün Eksperliği   * (MF-2, YGS-2)
358 Uçak Elektrik-Elektronik * (MF-4, YGS-1)
359 Uçak Gövde - Motor * (MF-4, YGS-1)
360 Uçak Gövde - Motor Bakım * (MF-4, YGS-1)
361 Uçak Mühendisliği MF-4
362 Ulaştırma ve Lojistik * (TM-1, YGS-6)
363 Uluslararası Finans (Fakülte) TM-1
364 Uluslararası Finans (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
365 Uluslararası İlişkiler TM-2
366 Uluslararası İlişkiler (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
367 Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği TM-2
368 Uluslararası İşletme TM-1
369 Uluslararası İşletme Yönetimi TM-1
370 Uluslararası İşletmecilik TM-1
371 Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret   TM-1
372 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık (Fakülte) TM-1
373 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
374 Uluslararası Lojistik Yönetimi TM-1
375 Uluslararası Ticaret (Fakülte) TM-1
376 Uluslararası Ticaret (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
377 Uluslararası Ticaret ve Finansman TM-1
378 Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (Fakülte) TM-1
379 Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
380 Uluslararası Ticaret ve Lojistik TM-1
381 Uluslararası Ticaret ve Lojistik (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
382 Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi TM-1
383 Uluslararası, İktisat, İşletme Programları TM-1
384 Urdu Dili ve Edebiyatı DİL-2
385 Uygulamalı Matematik  MF-1
386 Uygulamalı Matematik ve Bilgisayar MF-1
387 Uzay Mühendisliği MF-4
388 Üretim Mühendisliği MF-4
389 Üstün Zekalılar Öğretmenliği * (TM-2, YGS-6)
390 Veteriner   MF-3
391 Yapı Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
392 Yapı Ressamlığı Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
393 Yapı Tasarımı Öğretmenliği * (MF-4, YGS-1)
394 Yaygın Din Öğretimi ve Uygulamaları  * (TS-1, YGS-4)
395 Yazılım Mühendisliği MF-4
396 Yiyecek İçecek İşletmeciliği * (TM-1, YGS-6)
397 Yönetim Bilişim Sistemleri  (Fakülte) TM-1
398 Yönetim Bilişim Sistemleri  (Yüksekokul) * (TM-1, YGS-6)
399 Yunan Dili ve Edebiyatı DİL-2
400 Yunanca DİL-2
401 Zihin Engelliler Öğretmenliği * (TS-1, YGS-4)
402 Zootekni MF-2

20
10 zenCi bir gün gezerken yolda bir lamba bulurlar ve içinden bir cin çıkar cin der ki dile benden ne dilersen 1.zenci ben beyaz olmak istiyorum der. en sondaki zenci gülmeye başlar
2.zencide beyaz olmak ister sondaki zenci daha çok gülmeye başlar 3.4.5.6.7.8.derken sıra 9.ya gelir oda beyaz olmak ister sonda ki zenci artık yerinde duramıyor yerlere yatıyor gülmekten çıldırıyor ve sıra ona gelmiş dile benden ne dilersen ZENCİ: BUNLARIN HEPSİNİ ZENCİ YAP DER

21
Zeka Soruları ve Bilmeceler / FıkRa
« : 05 Eylül 2009, 14:16:31 »
Temel Dallas'taki kuzeni Dursun'u görmeye gitmiş. Dursun Temel'i havaalanında karşılamış. Beraberce dışarı çıkmışlar. Temel bir bakmış 10 metre boyunda bir limuzin! "Uyyy, amma da büyük bu, daa!" Dursun hafifçe gülmüş: "Temel'im burası Amerika! Burada her birşey büyük!"
Yola çıkmışlar, Dursun'un çiftliğinin kapısından içeri girmişler. Git git bir türlü eve varmıyorlar. Temel şaşkınlık içinde: "Uyy, amma da büyük çiftlik daaa!" Dursun gene hafifçe gülmüş. "Temel'im burası Amerika! Burada her birşey büyük!"
Neyse, akşam olmuş, yemek salonuna geçmisler. Salonun ortasinda kocaman bir masa. Bir ucunda Temel bir ucunda Dursun. Temel Dursun'u taa uzaktan zor seçiyor. "Uyy!" diye bağırmış: "amma büyük masa, daa!" Dursun'un sesi gelmiş "Temel'im burası Amerika! Burada her birşey büyük!"
Yemekten sonra Temel'in tuvalete gitmesi gerekmiş. Dursun:
- "Temelim, alt kata in, soldan üçüncü kapı" diye tarif etmiş. Temel alt kata inmiş ama sol yerine sağdan üçüncü kapıya girmiş. Orası evin havuzunun oldugu yermiş. Heryer karanlık olduğu için Temel elektrik düğmesini ararken havuza düşmüş. Can havliyle bağırmaya başlamış:
- Sifonu çekmeyiiin!! Sifonu çekmeyiiin!

22
Message to show when link is hided

   Biz Babadan BöyLe Gördük Cokkkkkk Komikk Kacırma

23
Mizah / Ciddi Bir TopLantıda Osuran Kadın xDx)
« : 04 Eylül 2009, 14:02:17 »

Message to show when link is hided

Ciddi Bir TopLantıda Osuran Kadın xDx)

24
Mizah / Gelde İçme
« : 04 Eylül 2009, 13:59:06 »
Message to show when link is hided

   Gelde İçme     ......!!!

25
Mizah / Köpeğe Saldıran Kedi :D:D cok Komik
« : 04 Eylül 2009, 13:56:18 »
Message to show when link is hided

      Köpeğe Saldıran Kedi :D:D cok Komik

26
Mizah / Break Dans Yapan BeBek
« : 04 Eylül 2009, 13:52:53 »
Message to show when link is hided

     Break Dans Yapan BeBek

27
   HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM 

   Seni, anlatabilmek seni.
   İyi çocuklara, kahramanlara.
   Seni anlatabilmek seni,
   Namussuza, halden bilmeze,
   Kahpe yalana.

   Ard- arda kaç zemheri,
   Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
   Dışarda gürül- gürül akan bir dünya...           
   Bir ben uyumadım,
   Kaç leylim bahar,
   Hasretinden prangalar eskittim.
   Saçlarına kan gülleri takayım,
   Bir o yana
   Bir bu yana...

   Seni bağırabilsem seni,
   Dipsiz kuyulara,
   Akan yıldıza,
   Bir kibrit çöpüne varana,
   Okyanusun en ıssız dalgasına
   Düşmüş bir kibrit çöpüne.

   Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin,
   Yitirmiş öpücükleri,
   Payı yok, apansız inen akşamlardan,
   Bir kadeh, bir cıgara, dalıp gidene,
   Seni anlatabilsem seni...
   Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır
   Üşüyorum, kapama gözlerini...
                                      Ahmet AriF

28
    --Koç Burcu--

   Koç, Burçlar kuşağının ilk burcudur. Hareketli ve enerjik oluşları ile tanınırlar. Ben egoları çok fazla gelişmiştir. Ben, onların aynası olmuştur adeta. Bu burçta doğanlar çok pratiktirler. Olaylar karşısında coşkularını gizleyemezler. Yaşam yolunda canlılıklarını ve atılganlıklarını yitirmeden heyecanla ilerlerler. Merak ettikleri konularda olabildiğince yaratıcılardır. Amaçları doğrultusunda ilerlerken, kendilerini eylemleri ile kanıtlamak isterler. Eğer Koç'lar girişimde bulunacakları zaman izleyecekleri rotayı ayrıntıları ile planlarsa, enerjik yapılarının da yardımı ile daha da üretken olabilirler. Bencilliklerinden kaynaklanan sabırsızlıkları ve söz dinlemez yaratılışları yüzünden zaman zaman güç durumlara düştükleri de olur. Böyle anlarda başladıkları işlerini sonuçlandırmadan bırakırlar. Konuşmaları abartılıdır, bazen gerçekleri değiştirerek anlatırlar. Kavrama yetenekleri fazla olan Koç'lar yaşam sahnesinin başrolünde olmayı tercih ederler. Aşırı kıskanç ve bağımsızlıklarına düşkün olurlar.

     --Boğa Burcu--

   Boğa'lar hedefleri doğrultusunda ilerlerken, tüm dikkatlerini toplayabilme yeteneklerinin yanında maddecilikleri ile tanınırlar. SAHİP olma onların yaşam gerçekleridir.

Bireysel ilişkiler konusunda son derece güvenilir olan Boğa'lar, insanlara yardım etmekten hoşlanırlar. Yaşamları boyunca güven ararlar ve bu yüzden kendilerini kolay kolay riske atmazlar. Amaçladıkları işler konusunda gösterdikleri sabır, bazen diğer kişileri çatlatacak boyutlarda olabilir.

Bütün bunlara rağmen çevresi tarafından aranılan, sıcakkanlı insanlardır. Sürekli somut konularla uğraşmayı severler, doğada bulunan olaylardan örneklemelerle işlerini başarılı bir şekilde yürütürler.

Bu yüzden ruhsal olarak da doyumlu kişilerdir. Olayları organize ederlerken rahatlıklarını gözetirler ve kendilerinin zevklerine uygun olmasına önem verirler. Yaşamdaki isteklerini elde ettikleri zaman, hiçbir koşul onları başka yönlere çekemez. Parayı rahata ulaşmak için bir araç olarak görürler.

     --İkizLer Burcu--
   
    İkizler burcu insanları hızlı düşüncelerine uygun çabuk hareket ederler. Ayni anda birkaç işi birden yapabilirler. Onların adapte olamayacakları iş yoktur. Bu yüzden değişik karakterli olmaları ile tanınırlar. Bu yapılarını her zaman görebilmek mümkündür. Son derece neşeli ve mutlu oldukları bir anda, aniden mutsuz olabilirler.

Çevreleri tarafından sürekli yanlış anlaşılabilirler. Herhangi bir konuda bilgileri az bile olsa, bunu çok iyi gizlemeyi başarırlar. Aksine; kulaktan dolma duydukları bilgileri öyle ustaca anlatırlar ki, dinleyenler onları o işin uzmanı sanırlar. Pratik zekalarıyla, çekici ve akıllıdırlar. Bu nedenle onları tanımlayan sözcük 'Düşünüyorum' dur. Fakat, bu düşünceleri hep yeni arayışlara doğru yönelmiştir. Bu yüzden uzun soluklu çalışmalar onları yorar.

Kendilerini iyi eğitmiş ikizler hoş ve zariflikleri ile yaşamı zevkli kılarlarken, eğitimsiz olanlar da yaşamı o kadar çekilmez hale getirirler. Kendi paralarına karşı tutumlu davranmalarına karşın, başkalarının paralarını kolayca harcayabilirler.

     --Yengeç Burcu--

    Yaşamlarındaki her konuda aşırı bir şekilde hassas, alıngan ve kuruntulu olan Yengeç'leri tanımlayan sözcük 'Hissederim' dir. Sorumluluk duyguları çok gelişmiştir.

Her işte olağanüstü olan ayrıntıcılıkları, işlerinde mükemmeliyetçiliği getirir. Ayni sorumlulukları karşılarındakilerden de beklerler. Yengeç'ler duygusallıkları ve duyarlılıkları ile tanınırlar. Çevresindeki her insandan da ayni hassasiyeti bekledikleri için, kolay geçinilir tipler değildir. İyi günlerinde neşeli, iyi kalpli, yardımsever, düşünceli ve anlayışlıdırlar. Fakat herhangi belirgin bir neden olmadan somurtkan ve alıngan olabilirler.

Yakınlarını ve arkadaşlarını çok sevmelerine karşın, bunu pek belli etmezler. Kendilerini herhangi bir şekilde inciten kişileri zor bağışlarlar ve yapılan hareketi asla unutmazlar. Yengeç'ler müziğe ve dinsel konulara karşı ilgilidirler. Sabırlı olan Yengeç'ler tartışmalardan kesinlikle hoşlanmazlar. Duygularını sessiz bir şekilde saklarlar. 

     --AsLan burcu--

    Aslan kraldır, önderdir. Başkalarının yaşantılarını da onlar adına düzenlemek isterler. Her şeye karışırlar, kibirlidirler. Bu nedenle onları tanımlayan sözcük 'Yönetirim' dir.
Yaşam sahnesinde her zaman parlayarak, odak noktası olmak isterler. Organizasyon güçleri çok fazladır. İsteklerini başkalarına kabul ettirmek, onlar için yaşamlarının 'olmazsa olmaz' şartıdır. İyi zamanlarında etkileyici, güler yüzlü, başkalarına yardım etmeyi seven ve bunu kendine görev sayan Aslan'lar sevimli ve iyimser kişilerdir.

Ona karşı hatalı davransanız bile, size olgun bir şekilde tepki verir. Fakat; Sabrı taştıktan sonra, dürüst ve mert, gerektiğinde sert bir şekilde tavır gösterir. Zor günlerinde şansları onlara her zaman yardım eder. Yönetici gezegenleri Güneş onları en karanlık günlerinde aydınlığa çıkarır. Eğitimsiz ve gelişmemiş Aslan tipleri çekilmez olurlar.
Her konuda sahip olduklarından daha fazlası varmış gibi davranırlar

     --Başak burcu--

   Yönetici gezegeninizden dolayı hep bilgiyi ararlar. Zekalarını kendilerine yardımcı olan bir hizmetçi gibi görürler. Bu nedenle Başak burcunu tanımlayan sözcük 'İncelerim " dir.

Başak'lar çalışkan ve pratik insanlar olup, yaşamlarındaki en önemli konu İş' tir. Güvendikleri kişilere yardım etmeyi sevmelerine rağmen, inanmadıkları ve tembel olduklarını bildikleri kişilere karşı soğuk davranırlar. Yaşamları boyunca dinlenmeden çalışırlar. Onların dinlenme biçimi bile başkalarına yorucu gelebilir.

Başak'ların yaşamda ayrıntılar arasında boğulma riskleri hep vardır. Böyle anlarda bile, kendi yöntemleri ile yaptıkları işlerde gelişigüzel şeyler bulunabileceğini kabul etmezler. Başaklar, genellikle kendilerini hiç kimseye kullandırtmazlar, sınırlarını belirleyerek 'hayır' demesini bilirler. Tutumlulukları bazen pintilik derecesindedir. İçli-dışlı olmayı sevmedikleri için, soğuk ve mesafeli bir görünüşleri vardır.

     --Terazi Burcu--

    Herhangi bir konuda karar vermeden önce, bütün şartları dengeye getirmeye çalışırlar. Olaylardaki etkenlerin olması gereken oranlarını tartarlar.

Bu yüzden onları tanımlayan sözcük 'Tartarım'dır. Teraziler güçlü bir adalet duygusuna sahiptirler. Abartılı bir hareketleri yoktur. Fakat yakın dostlarının vefasızlıkları onları çok etkiler. Nazik ve yumuşak sözlerle insanlarla iletişim kurarlar. Fakat, istemedikleri bir konuda ısrar edilirse sabır ve kibarlılıklarını yitirebilirler.

Çevresinde olup, bitenler için çok meraklı insanlardır. Başkalarının yaşantısına girmeye bayılırlar. Çok istedikleri güzel şeylere başka arkadaşları sahip olduğu zaman kıskançlık duyguları ortaya çıkar, hatta ayni şeylere sahip olmak için hileli yollara başvurabilir. Kendilerini geliştirmiş Teraziler ise, çıkarları için ilkelerinden taviz vermezler. Yalnızlığı sevmezler.

Her zaman güzel, dengeli ve uyumlu bir dünya ararlar. Kötü gerçeklerle karşı karşıya kalınca, kaçış yolları ararlar.

     --Akrep Burcu--

   Akrepler kadar yaşamda tutkuyla yaşayan az insan vardır. Bu nedenle onları simgeleyen sözcük 'Arzuluyorum' dur. Hiçbir şeyi yarım bırakmazlar. Akreplerin güçleri gözlerinden okunur. Mimiklerini kontrol altında tutsalar bile, bakışları ile sevgilerini ya da nefretlerini aktarabilirler. Duygularına kapılırlarsa, tehlikeli olabilirler. Akrep'ler ukala ve kendini beğenmiş insanları sevmezler, onları aşağılayarak hadlerini bildirirler. Kendi bildiklerini okuyarak, uzlaşmaya yanaşmazlar. Aşırı bir şekilde kuşkuculardır, kolay inanmazlar ama inandıkları bir konuyu da sonuna kadar inatla savunurlar. Çalışmalarında sabır ve özenle çalışırlarken, gösterişten uzak bir şekilde işlerini yaparlar. Kendilerini yetiştirmemiş Akrep'ler, yaşamın basitliklerine yatkınlıkları ile kendi kendilerinin yok oluşlarına neden olurlar. Cinsellik yaşamlarında önemli bir yer tutar. Ölümü yeni bir başlangıç olarak kabul ettiklerinden, ölümden korkmazlar.

    --Yay Burcu--

     Kavrama yetenekleri gelişmiş olduğundan becerikliliklerinin de katkısı ile ele aldıkları her işte, özellikle ciddi işlerde ve felsefe konularında başarılı olurlar. Bu nedenle Yay Burcunu tanımlayan sözcük 'Görüyorum' dur. Yay burcu insanları içtenlikleri ve iyimser yaşam görüşleri ile tanınırlar.

Gençliklerinde dikkatsiz, heyecanlı ve geleneklere aykırı davranışlar içinde olsalar da, geçmiş yanılgılarından en çok ders alan kişiler bu burçtan çıkar. Özgürlüklerine aşırı düşkün, patavatsızlık derecesinde pratik insanlardır. Yay'ların yaşam çerçeveleri herhangi bir şekilde kısıtlandığı zaman, içsel bir biçimde alt üst olurlar.

Akılsızca risklere atılırlar. Yayların hayatı yeniliklere olan merakları ile karakterize edilebilir. Bilmedikleri şeyleri araştırıp, keşfetmeyi severler. Yaylar çok yönlü ve ayni anda ilgilenebilecekleri birkaç konu olduğunda mutlu olan kişilerdir. Kendilerini yorgun hissediyorlarsa, o konudan sıkılmış demektir.

     --OgLak Burcu--

    Geleceği ayrıntılı biçimde planlamaya çalışan Oğlak'lar bu özellikleri nedeniyle sık sık kuruntulara kapılarak, depresyona girerler. İşleri ile aşırı meşgul olduklarından, insanlarla zor ilişki kurarlar. Fakat, hiçbir zaman kendilerini yalnız hissetmezler. Bu nedenle onları tanımlayan sözcük 'Kullanırım' dır.

Oğlaklar ciddilikleri, tutuculukları ve güçlü iradeleri ile tanımlanırlar. Çalışkanlıkları ile kolaylıkla başkalarının saygısını kazanırlar. Gerçek bir Oğlak'ın iki temel özelliği vardır. Güvenilirlik ve dürüstlük. Çok gelişmiş bir görev duyguları vardır. Bazen başkalarının başarısızlıklarını abartırlar. Oğlaklar arkadaşları ile ilgili çok iyi sırdaş olurlar, para konusunda dikkatli olmalarına rağmen, eli açık insanlardır.

Geleneklere bağlı kişiler olduklarından, duygusal özgürlüğü anlamakta güçlük çekerler. Bu nedenle kendilerinden yaşça küçük kişilerle bazen sürtüşmeleri olur. Bu özellikleri evlerine de yansır.

     --Kova Burcu--

    Hayal güçleri sınırsız olmakla birlikte, düşünceleri bulundukları anın ötesinde, akılcı ve sezgiseldir. Kova 'lar dik kafalıdırlar. Kendilerini dinleyenlerin ne demek istediklerini anlamadıklarını sanırlar. Kovaları tanımlayan sözcük 'Biliyorum' dur. Kova burcu insanları sevecen tavırları ile tanınırlar.

Bu kişiler bencil değildirler. Irk, cinsiyet ve sosyal durumuna bakmaksızın, herkesin ayni olanaklara sahip olmasını isterler. Modern görünüşlerine karşın, inatçı ve sabit fikirli olurlar. Onlara yaklaşmak çok zordur, çünkü ne kadar dostça davranırlarsa davransınlar, arada her zaman bir mesafe bırakırlar. Kişisel özgürlükleri onlar için o denli önemlidir ki, bu yüzden en yakın ilişkilerini kesip atabileceği gibi, yine özgürlükleri adına her türlü özveride bulunurlar.

Bu yüzden Kovalara aile yaşamı biraz zor gelir. Çoğu zaman yeni bir şeyler keşfetmek için uğraşıda bulunurlar. Belli ilkeleri sonuna dek savunmaları onları hiç rahatsız etmez. Kova Burcunu tanımlamak her zaman kolay değildir. Farklılığını karşısındaki kişiye hissettirmek onun için zor olsa da, onlar garip bir şekilde Kova'nın etkisinde kalırlar. Özgürlüğünden asla vazgeçmeyen Kova'lar için her şey söylenebilir, fakat asla dürüstlüğünden şüphe edilemez.
Yaşamın bilgi ve deneyim olduğunun bilinciyle, kararlı ve inatçı bir şekilde her konuda iyi bir öğrencisidirler.. Gençlik çağlarınızdaki deneyimlerinle, ileri yaşlarda oldukça birikimleriyle öne çıkarlar.

     --BaLık Burcu--

      Duygusal yapıları her alanda kendisini gösterir. Sanata eğilimli bir burç oldukları için bir çok sanatçının balık özellikleri güçlüdür.Arkadaşlık duygularına çok fazla önem verdikleri için, yaşantılarında yapılan hataları affetmezler Çevrelerinin çabuk etkisinde kalırlar. Yaşamda başarılı olmak için motivasyona ihtiyaçları vardır.

Mistik güçleri çok fazladır. Hissetme yönleri güçlüdür. Bilmeyi ve öğrenmeyi seven bu kişiler yaşam boyunca her şeyi merak ederler. Hatalardan ders almasını beceremezler. Aynı hataları birkaç kez tekrarladıkları görülmüştür. Alışkanlıklarına bağlı olduğu içinde bulundukları şartları kolay değiştirmekten hoşlanmazlar.

Çok çabuk karamsarlaşabilen bu kişilerle yaşamak hem zevkli hem de zordur. Duygu ve mantık arasında doğru dengeyi kurabilirlerse, yaşam onlar için mükemmel olur. Fakat ne yazık ki, her zaman aynı ölçüyü tutturamazlar. Toplum ilişkilerine önem verseler de, kuşkucu yapıları yüzünden olaylara uzak kalabilirler.

Sürekli haklarında konuşuluyormuş hissi içinde, karamsar ve huzursuzlaşabilirler. Politika konusunda duyarlı fakat etkileşime hazır oldukları için de zaman zaman hata yapabilirler. Aile bağları güçlü ve sevdiklerine bağlı olan bu kişilerle anlaşmak her zaman kolay değildir.

   

29
Message to show when link is hided

    Laz yapımı Motor   Hıc boLesını qormemıssınızdır...

30
Mizah / Bu kadarınada Pes..
« : 03 Eylül 2009, 18:02:27 »

31
Mizah / Bu Kadar DiLmi oLur ?
« : 03 Eylül 2009, 18:00:15 »
Message to show when link is hided

     Sanki bana Kısa  qeldı x)x)x)

32
Mizah / 2047^de Turkıyenın HaLi
« : 03 Eylül 2009, 17:56:29 »
Message to show when link is hided     

      2047^de Turkıyenın HaLi

33
Mizah / GTA gerçek olursa.....
« : 03 Eylül 2009, 17:50:07 »
Message to show when link is hided     


        GTA gerçek olursa.....

34
Stratejik Bölge / Kürt Sorunu
« : 02 Eylül 2009, 23:47:44 »
Sizce Bu Kürt Sorunu nereye Kadar sürer _? Sız bu Konuya oLumLu baqıomusunuz ?

Sayfa: 1 2 3