Forum Zero
ForumZero

DynEd - Çalışma Kılavuzu

Zero · 1 · 1314

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zero

  • Administrator
  • *
    • İleti: 1.757
    • Rep: 3153
    • Cinsiyet:Bay
    • Profili Görüntüle
Çalışma Kılavuzu

Verimli ve sık yapılan çalışma dil öğrenmede anahtardır. Yorgunluk ve diğer etkenler dikkat kaybına neden olduğu için, sık aralıklarla yapılan kısa çalışma, aralıklı yapılan uzun süreli çalışmadan çok daha yararlıdır. Sık aralıklarla çalışmak bir üst dil düzeyine geçmek için gereken toplam zamanı azaltır. Öğrencilerin her gün 40-50 dakikalık sürelerle kendi başlarına çalışmaları ve iki haftada bir sınıf ve öğretmenle birlikte çalışmaları idealdir.

Her ders aşağıdaki şekilde çalışılmalıdır:

● Ön İzleme; altyazı kullanmadan ders hakkında genel bir bilgiye sahip olunmalıdır.

● Anlama; içerik giderek daha iyi anlaşılmalı ve her cümle gerektiği kadar tekrar edilmelidir;

● Dile Odaklanma; çalışma sırasında gereksinim duyulan metin ve sözlük araçları kullanılmalıdır.

Bu aşamada dilbilgisi, cümle yapısı ve yeni sözcük bilgisine yoğunlaşılmalıdır.

● Yoğun Tekrarlama; tüm cümleler tekrar edilmeli, farklı biçimde ifade edilmeli, tüm söylenenler

kaydedilmeli ve örnek cümleler ile kıyaslanmalıdır.

● Yeniden İnceleme; önceden çalışılan cümleler düzenli bir şekilde yeniden incelenmeli, anlaşılmalı ve tekrar

edilmelidir.

● İleri Tekrar; önceden çalışılan derslerin tam anlamıyla yerleşmesi için düzenli aralıklarla geriye

dönük tekrar yapılmalıdır.

Bir çalışma oturumunda öğrenciler farklı dersleri çalışmalı ve tek tip bir ders ile kısıtlanmamalıdır. Tek bir oturumda uzun süre aynı dersi çalışmaktansa, farklı günlere yayılmış kısa çalışmalar yapmak çok daha yararlıdır.

Çalışmaların % 70-80’i önerilen modül ile yapılmalıdır. Zamanın geri kalan % 10-15’i önceki bölümlerin tekrarı ve % 10-15’i ise ilerideki bölümlerin ön izlemesi şeklinde olmalıdır. Eğitmenler doğru çalışma yöntemleri konusunda kullanıcılara yardımcı olacaklardır.

Not: Dinleme becerisini geliştirmek için öğrenciler metni kullanmaya hemen başlamamalıdır. Metin okunduğu zaman dinleme süreci farklı bir boyuta geçmektedir. Öğrenciler, önce defalarca dinleyerek söylenenleri anlamaya çalışmalı ve ancak başarılı olamıyorlarsa metne bakmalıdırlar. Yazılımın bu şekilde kullanılması öğrenciye zor geliyor ise, daha alt düzeyden başlanmalı veya önceki üniteler gözden geçirilmelidir.
ForumZero♥♥♥