Gönderen Konu: Tüketici, Web ile Mağaza Deneyiminin Birleştirilmesini İstiyor  (Okunma sayısı 740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ETİKET

  • Kücük Üye
  • **
  • İleti: 50
  • Rep: 0
    • Profili Görüntüle


Amerikan ve İngiliz tüketicilerin eğilimlerini mercek altına alan Cisco, bin alışverişçi ile anket yapıp mağazalarda internet deneyimine bakışı sorguladı. Anket, perakendecilerin büyüme ve marka bilinirliğini artırmak adına web ile mağaza içi tecrübeleri birleştirerek yeni bir alışveriş deneyimi yaratmaları, böylece teknoloji meraklılarıa ulaşmaları gerektiğini ortaya koydu.

Yeni alışveriş deneyimi fiziksel ve sanal dünyaların en iyi özelliklerini bir araya getirerek müşterilere hem web ortamlarındaki kadar rahat bir biçimde bilgiyi elde etme hem de ürünlere dokunma imkânı sunuyor. Bu tür bir tecrübeyi tüketiciyle buluşturmak isteyen perakendeciler, dijital ekranlar, videolar, sosyal ağ teknolojileri ve Wi-Fi ağları kullanarak alışverişçilerin devamlı bağlı kalmasına olanak tanıyor. Ankete katılanlara göre, tüketicilerin yüzde 50'si en iyi fiyatı bulmak için teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanmaya devam edecek. ABD ve İngiltere'de bin tüketiciye yapılan araştırmada teknolojiye meraklı müşteriler iki ayrı profilde inceleniyor. Bunlar genel nüfusun yüzde 56'sına denk gelen hesapçılar ve büyük bölümü genç kuşak olmak üzere nüfusun 11'ine tekabül eden alışverişkolikler. Hesapçılar, satın alma kararlarını desteklemek için web üzerinden bilgi toplarken, alışverişkolikler, mümkün olan en düşük fiyatı bulmak için web'i ve akıllı telefonları kullanıyor. En çok ilgiyi alışverişkolikler çekerken, sayıca daha fazla olan hesapçılar, perakendecilerin gelirlerine ve kârlılıklarına daha fazla katkı sunuyor. Teknolojinin de etkisiyle şekillenen yeni müşteri davranışlarına göre alışverişte teknolojinin kullanım sebepleri şöyle: • Yüzde 60'ı en düşük fiyata ulaşmak için, • Yüzde 47'si zamandan tasarruf etmek için, • Yüzde 26'sı en iyi seçimi yapmak için, • Yüzde 25'i en kaliteli ürünü bulmak için, • Yüzde 60'ı en iyi bilgi kaynağı olarak gördükleri yakınlarıyla iletişimde kalmak için. Tüketicilerin büyük bölümü mağazadaki satış görevlileriyle diyaloga girmek yerine online araştırma yapmayı tercih ediyor. Üçte biri perakendecilerin Facebook sayfasına ve kupon sitelerine bakıyor. Dörtte biri ise Groupon gibi web tabanlı alışveriş sitelerinden yararlanıyor.

Cisco'nun Küresel Perakende Endüstrisi Direktörü Lindsay Parker, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Günümüzde müşterileri tamamen özel bir alışveriş deneyimi yaşamak istiyor. Her yerde, her zaman ve her cihazla alışveriş yapabilmek istiyorlar. En önemlisi de onlara benzersiz ve özel deneyimler yaşatan perakendecileri tercih ediyorlar" diyor. Cisco'nun İnternet İş Çözümleri Grubu Başkan Yardımcısı Dick Cantwell ise "Tüketiciler internette mağaza, mağazada ise internet deneyimi yaşamak istiyor." ifadelerini kullanıyor. - İSTANBUL